Ana içeriğe atla

Kozmetik ve Bakım Ürünleri Alırken Dikkat Etmemiz Gereken İçerikler

3-4 senedir (en azından son 2 yıldır) bilinçli bir blog okuyucusuyum. İnsanları gözlemlemeyi seviyorum ve son 2 yıldır özellikle biz kozmetik/bakım düşkünü kadınların içeriklere dikkat etmesi oldukça sevindirdi beni. Ama bu sadece "paraben" üzerine örgütlenilmiş bir yapı! Ben oldukça araştırmayı seven biriyim ve son 2 yıldır da her şeyi didik didik edip alıyorum. Biraz gıcık bir müşteriyim bu yüzden sanırım :D

Yazıyı uzun tutmak istemiyorum ve kısaca genelde nelerle karşılaştığımıza bakalım istiyorum, cildinize değer veriyorsanız bence bunları mutlaka bilmelisiniz.


  1. Talc/Talk: Yumurtalık kanserinin oluşumunu 3,4 kat daha fazla artırmaktadır. Özellikle pudra,fondöten ve allıklarda çokça var. Bildiğimiz ünlü markalar da bu maddeyi sıklıkla kullanıyor. İlk kez bir rujda (NYX markasının bu gloss gibi ambalaja sahip olan mat rujlarında) gördüm. Yani rujlarda da kullanılıyormuş ki rujları yuttuğumuzu düşünürsek risk! Diğer markaları ispiklemek istemiyorum :D Merak ederseniz size özel yazarım ^.^ 
  2. Sodium Lauryl sulfate (SLS) : Diğer kimyasallarla beraber kombine olduğu zaman kuvvetli derecede kanserojendir. Şampuan,yüz temizleyici,makyaj temizleme suları ve bazı toniklerde karşımıza çıkıyor.Benim dikkatimden çıkmayan bir madde daha.
  3. Propylene/Butylene glycol, Propylene glycol(PG): Bir petrol türevidir. Cilde nüfuz ederek, proteini ve hücresel yapıyı zayıflatır. Bu maddenin sahası çok geniş; krem,cilt temizleme ürünleri,şampuan,fondöten vs. Genellikle PG diye yazılır ki minnacık ve gözümden kaçmalık bir isim! Dıkşın dıkşın -.-
  4. Polyethylene Glycol(PEG): PEG7-8 gibi karşımıza çıkar,tam hain bir düşmandır! Cildin tabii nem değerini çoğaltabilen ve azaltabilen, potansiyel olarak kanserojen olan petrolium katkı maddesidir.Bu, cildin yaşlı görünümünü artırır ve bakterilere karşı daha fazla savunmasız duruma sokar. Bu da yine kremlerde ve temizlik ürünlerinde sıkça karşımıza çıkıyor. Tabi sadece krem vs diye kısıtlamak istemiyorum çünkü fondötende dahi oluyor o yüzden her şeye dikkat etmek gerek.
  5. Alüminyum: Deodorantlarda neredeyse hepsinde var. Meme kanserine sebep oluyor. Hain düşman al sana bonba!
  6. EDTA ve Disodium EDTA: Cilt bakımını neden yapıyoruz? Hem daha sağlıklı hem de yaşımız ilerledikçe sarkmasın/kırışmasın diye. Ama çoğu fondöten,krem vb. ürünlerde bu maddeden bolca var. Hatta kırışıklık karşıtı ürünlerde bile. Oysa bu madde yaşlanmayı hızlandırıyor!
  7. Fenoksietonol:Genellikle "paraben içermez" etiketiyle satılan ürünlerde kullanılan bir koruyucu madde. Bebeklerde kullanılmaması öneriliyor. O zaman kendimde de kullanmam gibi bir soru geliyor aklıma. Sentetik olarak yapılan Fenoksietonolün zararı varmış ancak bitkilerden elde edilenlerden çok korkmamız gerekmiyormuş araştırdğım kadarıyla. Gerçekten de elimdeki bir kaç organik üründe "Fenoksietonol (organic)" ibaresi bulunuyor. Dikkat etmek gerek.
  8. Parfüm/Aroma:Sentetik kokuların çoğunda fitalat ve de hücre savunma sistemine zarar veren sentetik mask bulunmakta. Sentetik mask dediğimizhücrelerin detoks yapma becerisini bozmakta, dolayısıyla normalde kolaylıkla detokslanarak atılan toksin maddeler de birikme yapmakta. Dayanıklıdır da aynı zamanda. Kanda, anne sütünde ve bebeklerde görülmüştür. Birçok koku içeriği aynı zamanda alerji de yapar. 
  9. Parafin: Bu maddeyi en çok rujlarda görüyoruz. Ve ruj tazelemeyi seven biri olarak günde kaç kere tazeliyoruz kim bilir.İster istemez ruj yutuyoruz ve gerçekten kötü sonuçlar veriyor.Karaciğer,böbrek ve lenflerde birikiyor.Hatta kalp kapakçıklarına kadar birikip zarar veriyor.
  10. Madeni Yağlar: Petrol türevidir. Kozmetik sektörü bu maddeye bayılıyor. Bebek yağları %100 madeni yağlardan yapılmıştır (?). Cildi tamamen kaplar. Bu da sivilce ve diğer cilt bozukluklarına sebep olur.
  11. Mineral Yağlar:Makyaj temizleme suları, ruj ve bir kaç alanda daha kullanılıyor. Petrol türevi olup gözenek tıkanmasıydı,kanserdi (Allah korusun) bir çok kötü özelliği var.



Benim en çok dikkat ettiklerim ve sanırım bildiklerim de bunlar. "Paraben" i söylemiyorum bile artık. Bu 12 maddeye dikkat ettiğim için ne yazık ki o kadar az seçenek kalıyor ki piyasada. Bu yüzden de yurt dışı siteleri çok kurcalıyorum. Sanırım yakında bu siteye ve aldıklarıma da yer vereceğim. Eksiğim var veya eklemek istedikleriniz varsa yorum bırakırsanız çok mutlu olurum. Hoşçakalın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ALIX AVIEN PARIS MAXILIP LIPSTICK NO.69

Sürekli buraya bir şeyler yazmak istesem de maalesef yoğunluklarımdan dolayı aktifçe kullanamıyorum! Bugün dinlenme biçimim olarak bloguma uzun zamandır kullandığım ve artık saçlarımın renginden dolayı artık beni soluk gösteren ama harika bu bebeği sizlere göstermeye geldim :) Belki çoktandır haberiniz var belki denemediniz. Denemeden önce bu yazımı okuduktan sonra karar verin diyorum :) Öncelikle; Alix Avien bu ruj için ne diyor; Özel formülü dudak çizgilerindeki görünümü azaltır ve  sık kullanımda dudaklarda %40'a kadar artmış bir dolgunluk verir. Yoğun nem verme özelliği ile de dudaklar %60 daha çok nem kazanır. Ben ne diyorum: ''AYNEN!'' Yani dolgunluk kısmını bilemiyorum alırken neler vaad ettiğine bakmadığım için dudaklarımın 4 ay önceki haliyle şimdiki halini kıyaslayamadım. Ancak o kadar güzel ki yapısı, adeta bir lipbalm gibi yumuşacık oldukça nem veren kremsi bir ruj. Renk skalası oldukça geniş, ben 69 numaralı içinde hafif pembelik b

MAC 187 FIRÇA

 Herkese yeniden merhaba :) Eminim bu fırçayı görmekten sıkıldınız. Ben de alırken pek fazla araştırmadım açıkçası çünkü adı duyulmuş her vlogger/blogger ın favorilerinden biri bu fırça idi. Bu fırça hakkında azıcık değişik şeyler söylemeye geldim. Ayrıca bu ilk MAC fırçam. Keşke böyle tanışmasaydık ? Boyutlarını tam anlayabilmek için elimde gösterdiğim bu fotoğrafla başlayalım mı yazıya :) ?

Benefit "Benetint" Dudak ve Yanak Mürekkebi

Yeniden merhaba herkese! Bugün sizlere eminim adını çokça duyduğunuz seveni kadar nefret edeni de çok olan, ambalajlarıyla hepimizi mest eden Benefit markasının renkli likitlerinden kırmızı olanı yani "Benetint"i anlatacağım. Ambalajı adeta büyük bir oje şişesi gibi. Kapağını açtığımızda uygulama aplikatörü de aşağıda gördüğünüz gibi bu benzerliğini koruyor. Kapağını açar açmaz burnunuza yoğun bir şekilde gül kokusu geliyor. Ve bu koku bir süre yanaklarınızda kalıyor. Biriyle tokalaşırken "yüzüne gül suyu mu sürdün?" sorusuna denk gelebilirsiniz benim gibi :) Kalıcılığı ise gerçekten beklediğimin çok üstünde bir başarıya sahip. Benim gibi gün içinde allık tazelemeyi sevmiyorsanız işte size göre bir allık! 10 saat yüzümde kıpırdamadan durdu.  Ayrıca ben yazları denize girerken sanki güneşten kızarmışım, tatlış tatlış olmuşum gibi bir görüntü istediğimde de güneş kreminden sonra hemen uyguluyorum suya bile girsem yoğunluğunu kaybetse de tama

Boomerang Üyesiyim

Bumerang - Yazarkafe