Ana içeriğe atla

Organik Hindistan Cevizi Yağı (Saç ve Vücut için Faydaları)

Herkese merhaba!

Bugün size Hollywood starlarının bayıldığı bir yağdan bahsetmeye geldim! Yemeklerde de kullanılan bu yağı sadece "güzellik" başlığı altında inceleyeceğimi belirtmek isterim.

Artık her konuda "en doğalı"nı bulma içindeyim. Ve tabii ki "yüzüme/saçıma/vücuduma süreceğim şeyin aynı zamanda yenilebilmesi beni inanılmaz mutlu ediyor. Kutunun arkasında yemeklerde kullanma talimatı ve kalorisi yazıyor bu kısmı geçiyorum :)

organik hindistan cevizi yağı

Öncelikle yapısı ortam sıcaklığına göre değişiyor. Orjinal olup olmadığını anlamanız için yapısını bilmeniz faydalı olacaktır. Yazları çiçek yağı kıvamındayken soğuk günlerde katılaşıp beyazlaşıyor. Ama elinize bir miktar aldığınızda vücut ısısı yardımıyla tekrar sıvı yağ haline geliyor. Oda sıcaklığında tutmanız tavsiye ediliyor. Yapısını aşağıda görebilirsiniz.

H.C.Yağı Önce / Sonra

  • İlk kullanım alanım, saçlar;

Herkes kullanabilir ancak eğer saçlarınız boyalı/yıpranmış ise bu yağ tam size göre! Saçımı tutamlar halinde ayırıp her bir tutamına kökler de dahil olmak üzere güzelce yediriyorum ve kafamı streç folyo ile sarıyorum. Sarmamın nedeni doğal yağların ısı ile saça tamamen etkisini verebilmesi için. Yaklaşık 3 saat saçımda tuttuktan sonra streçi çıkarıp fön makinesini orta sıcaklığa ayarlayıp 1-2 dakika saçlarıma uzaktan tutuyorum. Yağdan böylece tam verim alıyorum. Yarım saat daha bekleyip saçlarımı yıkıyorum. Sonuç ne mi oluyor? Boyalı saçların sahip olmadığı parlak,canlı saçlar!

Üstelik saçın uzamasını hızlandırıyor.

Eğer saçlarınızı hızlı uzatmak istiyorsanız Hindistan Cevizi yağı, badem yağı ile süper ikili! İki yağı karıştırıp haftada 1 kere maske yapın. Saçlarınızın çabuk ama en önemlisi sağlıklı uzadığını görecekseniz.



    Blake Lively sahip olduğu sağlıklı saçlarının sırrını her banyodan önce saç uçlarına sürdüğü h.c.yağının sağladığını söylüyor.

    • 2.  kullanım alanım, cilt;
    Bu yağı ciltteki kırışıklıklar için kullanmak oldukça popülermiş. Angelina Jolie'nin güzellik sırlarından biri. Özellikle soğuk havalarda gerilen yüzüme çok az bir miktar alıp göz altlarım dahil 10 dakika bekletiyorum ve yıkıyorum.  (bu konuda uyarmak istiyorum göz altlarınızda  yağ bezesi yapabilir iyice durulayın. Durulamaktan kastım mutlaka bir yıkama jeli kullanın çünkü bu yağ cildi tıkayan bir yağ, ardından iyi bir temizlik şart. 
    Vücudum inanılmaz kurudur,bacaklarım özellikle neme en çok ihtiyaç duyan bölgem. Ve voila! Süper bir nem yükleme bombası :)
    Bir çok kere de göz makyaj temizleyicisi olarak kullandım. Bu konuda da güzeldi ama tüm yüzümü maskara ile boyadı. O yüzden bu amaçla kullanmıyorum.

    Peki nerelerde bulursunuz? Organik olması çok önemli, macrocenter larda 42 TL'ye satılıyormuş. Ben ise Vitacost (buraya tıktık..) sitesinden aldım. Sitenin kendi markası ve opak/sağlam bir kutu ile geliyor.Ayrıca ilk geldiğinde üzeri kilitli bir ambalaja sahipti. Yani ilk siz açtığınızdan emin olabiliyorsunuz. Doğal yağların ışıktan etkilenmemesi için koyu renk bir cam veya opak bu şekilde bir kutuda olması gerekiyor. Yani ben bu markadan kesinlikle memnunum her özelliği ile. Bu sitede zaman zaman kampanyalar oluyor ve uygun fiyatlara içeriği temiz güzel şeyler alabiliyorsunuz.

    Eğer alerjiniz yoksa bu yağa, kesinlikle öneriyorum,mutlaka edinin. Organik olduğu için içim çok rahat önerirken :)

    Not; Yaklaşık 6 aydır kullanıyorum. İlk kullanımda (saç için) mucize beklemeyin. Ama zamanla farkı göreceğinize eminim.

    Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    ALIX AVIEN PARIS MAXILIP LIPSTICK NO.69

    Sürekli buraya bir şeyler yazmak istesem de maalesef yoğunluklarımdan dolayı aktifçe kullanamıyorum! Bugün dinlenme biçimim olarak bloguma uzun zamandır kullandığım ve artık saçlarımın renginden dolayı artık beni soluk gösteren ama harika bu bebeği sizlere göstermeye geldim :) Belki çoktandır haberiniz var belki denemediniz. Denemeden önce bu yazımı okuduktan sonra karar verin diyorum :) Öncelikle; Alix Avien bu ruj için ne diyor; Özel formülü dudak çizgilerindeki görünümü azaltır ve  sık kullanımda dudaklarda %40'a kadar artmış bir dolgunluk verir. Yoğun nem verme özelliği ile de dudaklar %60 daha çok nem kazanır. Ben ne diyorum: ''AYNEN!'' Yani dolgunluk kısmını bilemiyorum alırken neler vaad ettiğine bakmadığım için dudaklarımın 4 ay önceki haliyle şimdiki halini kıyaslayamadım. Ancak o kadar güzel ki yapısı, adeta bir lipbalm gibi yumuşacık oldukça nem veren kremsi bir ruj. Renk skalası oldukça geniş, ben 69 numaralı içinde hafif pembelik b

    MAC 187 FIRÇA

     Herkese yeniden merhaba :) Eminim bu fırçayı görmekten sıkıldınız. Ben de alırken pek fazla araştırmadım açıkçası çünkü adı duyulmuş her vlogger/blogger ın favorilerinden biri bu fırça idi. Bu fırça hakkında azıcık değişik şeyler söylemeye geldim. Ayrıca bu ilk MAC fırçam. Keşke böyle tanışmasaydık ? Boyutlarını tam anlayabilmek için elimde gösterdiğim bu fotoğrafla başlayalım mı yazıya :) ?

    Benefit "Benetint" Dudak ve Yanak Mürekkebi

    Yeniden merhaba herkese! Bugün sizlere eminim adını çokça duyduğunuz seveni kadar nefret edeni de çok olan, ambalajlarıyla hepimizi mest eden Benefit markasının renkli likitlerinden kırmızı olanı yani "Benetint"i anlatacağım. Ambalajı adeta büyük bir oje şişesi gibi. Kapağını açtığımızda uygulama aplikatörü de aşağıda gördüğünüz gibi bu benzerliğini koruyor. Kapağını açar açmaz burnunuza yoğun bir şekilde gül kokusu geliyor. Ve bu koku bir süre yanaklarınızda kalıyor. Biriyle tokalaşırken "yüzüne gül suyu mu sürdün?" sorusuna denk gelebilirsiniz benim gibi :) Kalıcılığı ise gerçekten beklediğimin çok üstünde bir başarıya sahip. Benim gibi gün içinde allık tazelemeyi sevmiyorsanız işte size göre bir allık! 10 saat yüzümde kıpırdamadan durdu.  Ayrıca ben yazları denize girerken sanki güneşten kızarmışım, tatlış tatlış olmuşum gibi bir görüntü istediğimde de güneş kreminden sonra hemen uyguluyorum suya bile girsem yoğunluğunu kaybetse de tama

    Boomerang Üyesiyim

    Bumerang - Yazarkafe