Ana içeriğe atla

Yağlı Ciltler İçin Makyaj İpuçları

Ta ta ta taaam! Herkese merhaba! Bugün yağlı citlerin ihtiyaç duyduğunu düşündüğüm bir konu üzerinde durucam ve minnak kozmetik ipuçları vereceğim. Uzun bir yazı olacağını baştan söylemeliyim. Ya da direk fotoğraflara bakarak devam edebilirsiniz :)

Yavaş yavaş kozmetik sektöründe "doğala geçiş" i görüyoruz. Daha az kapatıcı fondötenler, yüze sağlıklı ışıltı katan bb kremler vs. Zaten herkes makyaj yaptıktan sonra bile makyaj yapmamış gibi görünmek ister. Ama yağlı ciltlerin ortak sorunu napılırsa yapılsın yüzün doğal ışıltıdan ziyade yağlı görünmesi! Hadi beraber doğru ürünler seçelim.
Yağsız nemlendirici.

İlk önce cilt tipimiz nolursa olsun nemlendirici şart. Hem makyajımız daha güzel görünür hem de kalıcılığı artar. Aynı zamanda makyajla cilt arasında küçük bir bariyer oluşturur. Yağlı cilt tipleri üzerinde "oil-free" yazan nemlendirici veya daha hafif yapıda olan losyon ya da jel yapılı ürünler kullanmalı.
NOT: Her yağ, yağlı cildi daha da yağlandırır diye bir genel karar yok. Bazı bitkisel yağlar ciltteki yağ dengesini sağlıyor. İlerleyen zamanlarda blogumda yer alacak.
silikonsuz-yağsız makyaj bazı
Yaklaşık 20-30 dk cildinizin nemlendiriciyi emmesini bekleyin. Ardından en çok yağlanan bölgenize; muhtemelen alın,burun ve kenarları, çene bölgeleridir. Bir miktar matlaştırıcı makyaj bazı sürün. Evet silikon yüzü çok kaygan pürüzsüz gösteriyor ama uzun vadede zararlı bir madde olduğunu unutmayın bunun için de oil free ve silicon free ürünler tercihiniz olsun. Fotoğraftaki ürün içerik bakımından yağlı ciltler için biçilmiş kaftan!


Gelelim fondötene. Yağlı ciltler aknelenmeye, siyah noktaya çok daha meyillidir. Fondöten seçerken her gün kullanacağınızı düşünürsek Talc-Free (talksız) fondöten kullanın. Talc'ın gözenek tıkadığını ve uzun süreli kullanımda siyah nokta artırdığını unutmamak gerek. Mat fondöten ya da ışıltılı fondöten seçeneği sizin zevkinize kalmış, yağlı ciltli olan herkes mat cilt sevecek diye bir şey yok. Fotoğraftaki ürünler mat fondötenler. Sadece örnek göstermek istedim. Favorinizi kullanmaya devam edin elbette :) Sadece içeriğe dikkat çekmek istedim!






























Makyajda belli bölgeleri mat tutmakta fayda var, yoksa yüzü daha pis ve çirkin gösteriyor. Burun-burun yanları-kaş üstü! Bunu nasıl önleriz?
Pudra! Yağlı ciltlerin sanırım en sevdiği yağ emici ürün. Yine talc free olmasına özen gösterin.Ve pudralar yüzde kek kek görüntü oluşturdukları için seçerken incecik yapılı olanları tercih edin. Mesela mineral pudralar birebir. Fotoğraftaki pudrayı seveceğinizi düşünüyorum.



Allık! Her ne kadar ışıltılı allıklar gözümüze hoş gelse de yağlı ciltlerde gözenekleri çok fazla öne çıkardıkları için yüzde yine pis pis bir görüntü oluşturacaktır. Mümkün olduğunca içinde sim/ışıltı olmayan allıkları tercih edin. Mat allıklar her zaman cildinizi daha güzel gösterecektir.


aydınlatıcılar
Ne yani? Yağlı ciltliyiz diye ışıl ışıl sağlıklı cildimiz olmasın mı olsun tabi! Ama bu görünümü ışıltılı allıklarla değil aydınlatıcılarla sağlarsak doğru olur. Yüzümüzün sadece belli noktalarına uygularsak bebek gibi de oluruz.


Son olarak..
Yağ emici mendiller. Yanınızda pudra taşımaktan nefret ediyorsanız bunlara şans verin. Uygun fiyatlı olması da artısı.Extra ürün uygulamadan, hafif tampon hareketlerle gün içinde yağlı görünümün önüne geçmek bu kadar basit.


Hepsini aynı anda yapın demiyorum elbette. Özel bir güne bu adımları yapmadan başlamayın diyorum ama :)

Hoşçakalın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ALIX AVIEN PARIS MAXILIP LIPSTICK NO.69

Sürekli buraya bir şeyler yazmak istesem de maalesef yoğunluklarımdan dolayı aktifçe kullanamıyorum! Bugün dinlenme biçimim olarak bloguma uzun zamandır kullandığım ve artık saçlarımın renginden dolayı artık beni soluk gösteren ama harika bu bebeği sizlere göstermeye geldim :) Belki çoktandır haberiniz var belki denemediniz. Denemeden önce bu yazımı okuduktan sonra karar verin diyorum :) Öncelikle; Alix Avien bu ruj için ne diyor; Özel formülü dudak çizgilerindeki görünümü azaltır ve  sık kullanımda dudaklarda %40'a kadar artmış bir dolgunluk verir. Yoğun nem verme özelliği ile de dudaklar %60 daha çok nem kazanır. Ben ne diyorum: ''AYNEN!'' Yani dolgunluk kısmını bilemiyorum alırken neler vaad ettiğine bakmadığım için dudaklarımın 4 ay önceki haliyle şimdiki halini kıyaslayamadım. Ancak o kadar güzel ki yapısı, adeta bir lipbalm gibi yumuşacık oldukça nem veren kremsi bir ruj. Renk skalası oldukça geniş, ben 69 numaralı içinde hafif pembelik b

MAC 187 FIRÇA

 Herkese yeniden merhaba :) Eminim bu fırçayı görmekten sıkıldınız. Ben de alırken pek fazla araştırmadım açıkçası çünkü adı duyulmuş her vlogger/blogger ın favorilerinden biri bu fırça idi. Bu fırça hakkında azıcık değişik şeyler söylemeye geldim. Ayrıca bu ilk MAC fırçam. Keşke böyle tanışmasaydık ? Boyutlarını tam anlayabilmek için elimde gösterdiğim bu fotoğrafla başlayalım mı yazıya :) ?

Benefit "Benetint" Dudak ve Yanak Mürekkebi

Yeniden merhaba herkese! Bugün sizlere eminim adını çokça duyduğunuz seveni kadar nefret edeni de çok olan, ambalajlarıyla hepimizi mest eden Benefit markasının renkli likitlerinden kırmızı olanı yani "Benetint"i anlatacağım. Ambalajı adeta büyük bir oje şişesi gibi. Kapağını açtığımızda uygulama aplikatörü de aşağıda gördüğünüz gibi bu benzerliğini koruyor. Kapağını açar açmaz burnunuza yoğun bir şekilde gül kokusu geliyor. Ve bu koku bir süre yanaklarınızda kalıyor. Biriyle tokalaşırken "yüzüne gül suyu mu sürdün?" sorusuna denk gelebilirsiniz benim gibi :) Kalıcılığı ise gerçekten beklediğimin çok üstünde bir başarıya sahip. Benim gibi gün içinde allık tazelemeyi sevmiyorsanız işte size göre bir allık! 10 saat yüzümde kıpırdamadan durdu.  Ayrıca ben yazları denize girerken sanki güneşten kızarmışım, tatlış tatlış olmuşum gibi bir görüntü istediğimde de güneş kreminden sonra hemen uyguluyorum suya bile girsem yoğunluğunu kaybetse de tama

Boomerang Üyesiyim

Bumerang - Yazarkafe