Ana içeriğe atla

Sivilcelenmeyi Önleme Yolları

Herkese yeniden merhaba! 

Bugün 2-3 senedir deneyip uyguladığım, kendimde ve üşenmeyip yapan arkadaşlarımda da işe yarayan bir kaç tüyo vericem başlıktan da anladığınız üzere konumuz çıkan sivilcelerle ilgili değil çıkmasını önlemeyle alakalı. 

Hormonal dönemsel sivilcelerden, kronik tedavi gerektiren deri altı sivilcelerden bahsetmiyorum. Baştan dipçik notumu bırakayım şuraya. 

1. Çarşafları ve özellikle yastık kılıflarını sıklıkla değiştirmek!


Çarşaflara ve yastık kılıflarına gece boyu ölü derilerimiz dökülüyor. Hemen hemen her gün dışarı çıkan ve kalabalığa karışan insanlarız, saçlarımızı her gün yıkayamadığımız zamanlar sıkça oluyor ve o kirle uyuyoruz. Kesinlikle faydasını en çok gördüğüm ipucu yastık kılıfı değiştirmek, özellikle bu bilgileri zamanla öğrendim ve fazlasıyla titiz bi insana dönüştüğüm için bazen her gün bazen 2 günde bir değiştiriyorum. Siz benim gibi fazla pimpirikli olmayın tabi ama 2-4 gün arası mutlaka değiştirin!

2. Havlu yerine peçete!


Diğer dikkat edilmeyen nokta ise yüz havluları diye düşünüyorum. Bakteriler nemli ortamda besinini de buldu mu  kolayca ürerler. Yüzümüzü yıkadıktan sonra havluyla kuruluyoruz ama havlu kendisini hemen kurutamıyor, kuruyana kadar epey bir süre nemli kalıyor ve bakteriler ürüyor. Siz diğer yıkamanızdan sonra yüzünüzü bakterilerle beraber siliyorsunuz. Bu da sivilcelere hoşgeldin diyen 2. sebep. Bunun yerine tuvalet kağıdı, kağıt havlu kullanabilirsiniz. Tuvalet kağıdı daha yumuşak olduğundan onu tercih edenlerdenim ben!

3. Yüzünüzü yıkayın da nasıl olduğu önemli.


Bi' kere sabun içerikli yüz temizleyicilerden sakının. Cildi tıkadığını artık biliyoruzdur herhalde sabunun. Ve düzenli olarak sabah akşam sevdiğiniz bir jelle yıkayın. Belki salisilik asit içerenlerden de edinebilirsiniz malum salisilik asit sivilce kurutmada başarılı.

4. Makyajınızı iyice cildinizden arındırın.


Makyaj yaptım yüzüm sivilcelendi diye bir şey yok, makyaj yaptım iyi temizlemedim sivilcelendim var. A evet bazı ürünlerde akne yapabilecek içerikler oluyor ona da bir ara değinirim şahsen çokça yaşadım. Ama en önemlisi makyajı cildinizden çok iyi arındırmanız gerek. Ben ilk olarak makyaj temizleme yağlarından yardım alıyorum ve ardından da temizleme jeliyle yağdan cildimi arındırıyorum. Eğer makyajla güzelliğinizi ortaya çıkarmayı seviyorsanız bu adımı da es geçmemeniz gerekir. 

5. Yüzünüze sık sık dokunmayın!


Siz de benim gibi misinizdir? Bir iş başındayken ya da bi' şeylere dalmışken hemen eliniz yüzünüze gider bi bölgeyle oynar durursunuz. Beyninize "yüzümle oynarsam sivilcem çıkar" diye korkunç bi mesaj verin ve bakalım bir daha oynuyor musunuz :) Sivilcelerin en başlıca sebeplerinden biri de gün içinde bu hareketleri yapmamız. Gün içinde onlarca yere dokunup bir de yüzümüze dokunuyoruz, bak daha da iğrençleşebilirim otobüs demirleri falan... 

6. Sivilcelerinizle oynamıyorsunuz inş.


Sivilcelerinizle oynamayın, kaşımayın, patlatmayın çünkü yayılabiliyorlar bu şekilde. İzlerinin kalması da cabası! 

7. Günlük içmeniz gereken su miktarını unutmayın!


Belki de en başta bunu yazmam gerekirdi. Su sadece sivilcelenmeyi değil vücuttaki zararlı maddeleri terle ve idrarla atmamızı sağlayan en güzel şey. 2 litrenin altına düşmüyoruz (sınıfta kaldığım madde bu benim de :)) 
Su cildi güzelleştiriyor unutmayalım.

8. Güneş koruma kremi hem de her mevsim.


Belki de ülkecek en çok atladığımız ve önem vermediğimiz konu da güneşten korunmak. Güneş kremini sadece deniz kenarında veya yazları değil kışları da kullanmamız gerekiyor. İlla ki bizi yakacak güneşi beklememeliyiz. Fark ettirmeden cildimize işliyor. Güneş koruma kremi de bizi sivilcelerden korumaya yarayan minnak püf noktası. Sivilce dışında yaşlanmayı geciktirmek için de mutlaka kullanmalıyız.

9. Cildinizi eksfoliye edin.


Günde 2 kere yüzümüzü yıkıyoruz ancak tamamen cildimiz arınmıyor. Bunun için cildinizi ölü derilerden arndırmanız gerekiyor. Hassas peelingler ile bunu çözebilirsiniz. Demek istediğim içinde sert, kocaman parçacıklar içeren değil de daha minik yumuşak parçacıklı peelingler. Benim en sevdiğim ise Cyrene markasına ait scrublar. Tabii ki daha uygun fiyatlıları da başka markalarda mevcut. 

10. Fast food mu?


Kızartma tipindeki yiyeceklerin direkt sivilce çıkarmadığı kanıtlanmıştı ancak olan sivilceleri arttırdığı da aynı zamanda ortaya çıktı. Arada bir yenir tabii ki ama abartmamaya özen gösterin bence :)

11. Son. Stresten uzak durmak? 


Bu ülkemizde ne kadar mümkün bilmiyorum. Ama küçük şeyleri kafaya takmaktan vazgeçin. Hem cildinize hem ruhunuza zarar vermeyin :)

12. Tamam bu kesin son. SPOR.


Zamanım yok, işim var demeyin. Önceliğiniz spor olsun. Ardından da işlerinizi halledersiniz. Hem bedeninizin tümsel sağlığı için hem de onunla gelen temiz bir cilt için. 

Yazının başında keşke içeceğinizi alıp gelin mi deseydim acaba? Buraya kadar okuduysanız gözlerinize sağlık :)
Sevgiler,
Merv




Yorumlar

  1. Hepsine katılıyorum,elimi yüzüme sık sık götürmesem kesinlikle daha az sivilcem olucak :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar bende yeni blog açtım nasıl olduğu hakkında yorumlarını paylaşır ve beni takip edersen çok sevinirim.
    http://sengulasikkutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ALIX AVIEN PARIS MAXILIP LIPSTICK NO.69

Sürekli buraya bir şeyler yazmak istesem de maalesef yoğunluklarımdan dolayı aktifçe kullanamıyorum! Bugün dinlenme biçimim olarak bloguma uzun zamandır kullandığım ve artık saçlarımın renginden dolayı artık beni soluk gösteren ama harika bu bebeği sizlere göstermeye geldim :) Belki çoktandır haberiniz var belki denemediniz. Denemeden önce bu yazımı okuduktan sonra karar verin diyorum :) Öncelikle; Alix Avien bu ruj için ne diyor; Özel formülü dudak çizgilerindeki görünümü azaltır ve  sık kullanımda dudaklarda %40'a kadar artmış bir dolgunluk verir. Yoğun nem verme özelliği ile de dudaklar %60 daha çok nem kazanır. Ben ne diyorum: ''AYNEN!'' Yani dolgunluk kısmını bilemiyorum alırken neler vaad ettiğine bakmadığım için dudaklarımın 4 ay önceki haliyle şimdiki halini kıyaslayamadım. Ancak o kadar güzel ki yapısı, adeta bir lipbalm gibi yumuşacık oldukça nem veren kremsi bir ruj. Renk skalası oldukça geniş, ben 69 numaralı içinde hafif pembelik b

MAC 187 FIRÇA

 Herkese yeniden merhaba :) Eminim bu fırçayı görmekten sıkıldınız. Ben de alırken pek fazla araştırmadım açıkçası çünkü adı duyulmuş her vlogger/blogger ın favorilerinden biri bu fırça idi. Bu fırça hakkında azıcık değişik şeyler söylemeye geldim. Ayrıca bu ilk MAC fırçam. Keşke böyle tanışmasaydık ? Boyutlarını tam anlayabilmek için elimde gösterdiğim bu fotoğrafla başlayalım mı yazıya :) ?

Benefit "Benetint" Dudak ve Yanak Mürekkebi

Yeniden merhaba herkese! Bugün sizlere eminim adını çokça duyduğunuz seveni kadar nefret edeni de çok olan, ambalajlarıyla hepimizi mest eden Benefit markasının renkli likitlerinden kırmızı olanı yani "Benetint"i anlatacağım. Ambalajı adeta büyük bir oje şişesi gibi. Kapağını açtığımızda uygulama aplikatörü de aşağıda gördüğünüz gibi bu benzerliğini koruyor. Kapağını açar açmaz burnunuza yoğun bir şekilde gül kokusu geliyor. Ve bu koku bir süre yanaklarınızda kalıyor. Biriyle tokalaşırken "yüzüne gül suyu mu sürdün?" sorusuna denk gelebilirsiniz benim gibi :) Kalıcılığı ise gerçekten beklediğimin çok üstünde bir başarıya sahip. Benim gibi gün içinde allık tazelemeyi sevmiyorsanız işte size göre bir allık! 10 saat yüzümde kıpırdamadan durdu.  Ayrıca ben yazları denize girerken sanki güneşten kızarmışım, tatlış tatlış olmuşum gibi bir görüntü istediğimde de güneş kreminden sonra hemen uyguluyorum suya bile girsem yoğunluğunu kaybetse de tama

Boomerang Üyesiyim

Bumerang - Yazarkafe